marknad+tatuering!

hallåå:D
idag har jag varit på kiviks marknad hela dagen, och det resulterade i tre ringar, godis och tatuering!
tatueringen sitter dock bara i en månad, men är jättenöjd med den, så ska nog göra om den på riktigt när jag fyllt 18 ;)
igår var jag på stranden hela dagen med fjiida, och på kvällen tränade jag pingis för första gången på 2½ månad..
lägger nog in en bild sen på tatueringen, det är två tassavtryck som sitter på insidan av underarmen!

Puuss!

HEJ

HEJ.

dagen har tillbringats på stranden med frida, och kvällen på stan, har shoppat en hel del. klänningar, linnen och shorts blev det :D är det sommar så är det!

14 juli

Dagen började med att jag gick upp klockan åtta, och åkte till veterinären kl nio för att Bezzie skulle få en vaccination.. Efter det tog jag vi en långpromenad med pappa genom stan. Vid halv tolv åkte jag till stranden med Jasse. Fick dock lite panik eftersom jag körde på så gott som tom tank! xD Men jag kom hem igen i alla fall, som tur är :D

eftermiddagen gick åt till att fixa lite inför familjens semester-resa. Nu är det bestämt att vi åker till Stockholm en vecka, med en massa roliga saker planerat som skansen, gröna lund, båtturer mm. På vägen hem ska vi ta en heldag på Kolmårdens djurpark, med safari och delfin-show. Det ser jag verkligen fram emot! :D

Ikväll har ja varit ute i skogen och gått i en timme med Bezzie. Jag blev stucken av 3 myggj#vlar!! ARGH. Kommer klia sönder betten inatt känner jag. Dessutom har jag sett typ 100 grod-bebisar som korsade en stig rakt framför mig. De var verkligen pyttesmå och asmånga! :O

Sommarbilder

Var hos min farfar och fotade hans kossor som är ute på bete nu.
Så jäkla söta!

En av kalvarna

Molly, farfars hund :)

Bezzie- världens finaste hund!

fler bilder kommer någon annan dag, för min data är så himla seg på att ladda upp...

Nu ska jag ut en sväng med Bezzie, kanske tar några foton med.. ;D

Sommar

Men hallå!!

Har inte varit inne på bloggen sedan skolan slutade för ungefär en månad sedan, men nu såg jag att jag har många besökare här varje dag, och jag vill ju inte göra er besvikna!

Så här kommer en liten sammanfattning av mitt sommarlov hittills:

Det har blivit en hel del besök på stranden eftersom det har varit grymt varmt. Vissa dagar har det varit 30+!
Jag har mest träffat Emma och Frida, eftersom det är de jag trivs med allra bäst just nu.. Men det har även blivit en del roliga stunder med Tindra, Jasmine och Emilia :)
Jag har gjort slut med min pojkvän Jonatan efter bara 2 månader. Avståndet blev helt enkelt för långt.. Men det är skönt att vi kan vara vänner iaf!
förutom detta har jag varit en del på bio, ridit, haft filmkvällar och vandrat väldigt långt. Har även smaskat en hel del på glass, wienerbröd och marshmallows. Jag har helt enkelt haft en underbar sommar.. och det är över en månad kvar, då jag bland annat ska på semester med familjen. Vi har inte bestämt vart än, men det blir nog roligt var vi än åker skulle jag tro!
Mer.. Jo jag har köpt en ny kamera.. och en sån soda stream.. så nu dricker jag läsk varje dag, moahah :D

På sportfronten har det varit väldigt lugnt. Jag har inte rört ett pingisrack på två månader, och jag saknar det inte ett dugg. Får väl se hur det blir.. känner mig värdelös för tillfället, och då fattar ni nog att det inte är speciellt kul!
Desto roligare är det med agility! I slutet av juni tävlade jag och Bezzie i Simrishamn, med utmärkta resultat. I agilityklassen kom vi trea av ca 40, vilket gjorde att vi fick vår sista "pinne", och alltså avancerar vi till klass 2. I hoppklassen, där vi redan är klass 2, gick det överraskande bra. Vi kom 2:a av 30 tror jag det var. Två fina prisrosetter till Bezzie, plus mat och leksaker. Nästa tävling är den 8:e augusti. Innan dess ska vi vara med på någon sorts uppvisning.

Well.. har jag missat nåt? hmm.. Ja det har jag säkert men, detta inlägget är ju långt nog ;D lägger in lite bilder sen, enjoy! :)

Hoppas ni har det bra i sommar!