torsdag

ja då var snart denna veckan slut. herregud vad snabbt den har gått. förra veckan kändes som en månad, men denna har gått enormt fort. idag har jag varit tre timmar ute i stallet och fodrat. jag och matilda fick den värsta uppgiften, nämligen att gå in till strutsarna. ja de flög på oss så fort vi öppnade boxdörren. matilda tvärvägrade så jag fick helt enkelt leka modig. utrustad med en kratta och en vattenkanna gick jag in.. och de jäklarna samarbetade. jag höll bort två stycken, men de andra två anföll bakifrån. en bet tag i mitt hår, jag blev arg o vände mig om, och då sträcker den andra sig fram mot mig och smäller ihop näbben typ en centimeter framför mitt ena öga. Huuu.. nära ögat 'är alltså ett passande uttryck! Men jag lyckades iaf hälla upp både mat och vatten, innan jag flydde ut till tryggheten. tacka vet jag de de djuren som håller sig undan när man ska in till dem...

Nu sitter alla i datasalen och jobbar med projektarbetena. eller ja, alla kan man kanske inte säga. vi är tio stycken i skolan idag. förstår att man kan bli innesnöade ute på landet, men de som bor på internatet inne i stan påstår sig vara innesnöade de med. eeh ja snacka om genomskinligt....

ikväll ska jag nog träna.. inte favoritsysselsättningen direkt men jag överlever. tror jag.


jag till sommaren?


Kommentarer
Postat av: tindra

Låter farligt. Visst ser strutsar ut att komma från en annan planet ;O

2010-01-29 @ 20:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0