vidare till lag-SM

I helgen har jag varit i Karlshamn och spelat pingis. det var lag-sm kval. i laget var det jag och annica. vi mötte dänningelanda, carlshamn och lyckeby. trodde verkligen inte vi skulle vinna, men eftersom vi vann alla dubbelmatcher och bara förlorade vars en singel var vi överlägsna. kul med lite framgång. pga att vi vann går vi vidare till stora lag SM i Stockholm i slutet av april, spännande!
I helgen har jag även ätit väldigt spännande maträtter på resturang, speciellt i gårkväll. vi åt på ett ställe i kristianstad där det var mongolisk mat. jag läste inte på överskriften till min maträtt, utan bara på beskrivningen. det lät gott tyckte jag, kycklingfilé med massor av goda tillbehör. när maten kom ut, bar servitrisen ut en stekpanna(!) som rök och fräste enormt mycket. eeh ja undrar om jag blev förvånad. har alldrig fått något liknande. Det såg i alla fall väldigt gott ut, så jag högg in. och fick en CHOCK! det var så enormt starkt, har aldrig ätit något som varit så starkt. det brann i munnen och halsen på mig. men gott var det, så jag åt upp allt.

det visade sig att det stått typ ''spicy'' i överskriften i menyn. smart gjort av mig att ionte orka läsa allt...

men jag är glad för det, för det var jättegott. det gick åt mycket cola, men annars så..

 

nu sitter jag och har skrivit en hel sida på mitt och jasses projektarbete om majsormar. duktig jag är va?!

men det är så enormt tråkigt, att jag behöver ta lite pauser då och då.

snöar gör det konstant. ska det aldrig bli vår eller? kom på att det är den första februari idag, wow asså vad januari gick snabbt! nu vill jag att snön ska försvinna och att solen ska komma fram. minus femton grader och snöstorm är inte riktigt min grej.. :(


Kommentarer
Postat av: jasmine

haha,så kul att du inte läste namnet på maträtten xD haha, för mig blir det inte mycket skrivande på projektarbetet. det blev inte så lätt när jag glömde texten hemma:P men jag har inte så mycket kvar på mitt så jag får väl sitta ikväll istället:P SKIT I VÅREN, JAG TYCKER VI HOPPAR TILL SOMMAREN DIREKT! hah xD<3

2010-02-02 @ 10:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0