Mumsigt julgodis!

Har bakat massor av julgodis de senaste dagarna, så som knäck, chokladbollar och mandelmassa med choklad.
Kom även på en egen sort, som jag tyckte blev vääldigt god, så tänkte dela med mig av receptet till er!

Skumtomte choklad
ca 12 st

  • Ljus blockchoklad, ca 200 gram
  • Några maränger
  • Skumtomtar med jordgubbssmak
    efter eget tycke, jag tog 4 st

    Gör såhär:
    Fyll en gryta till hälften med vatten, och värm tills det blir en ånga.
    OBS, det ska inte koka! Sätt ner värmen och sätt en djup tallrik
    ovanpå grytan. Lägg all blockchoklad i tallriken och vänta tills det
    smält. Undertiden kan du dela några maränger i bitar, kanske
    en centimeter stora. När chokladen smält är det dags att lägga
    i skumtomtarna. Klipp dem i små, små bitar och blanda ner i
    chokladen. Lägg upp formar. Jag tog aluminiumformar som var
    cirka dubbelt så stora som knäckformar, men ta formar som du
    tycker är lagom. Häll upp chokladblandningen i formarna. Se till
    så du får med tomtebitar i alla! När de svalnat lite kan du trycka
    ner en bit maräng i varje, och täcka över med ännu lite mer choklad.
    Låt dem sedan stå och svalna, och whola- smarrigt julgodis på bara
    några minuter! Om ni testar, skriv gärna o berätta om ni gillade dem! :)




Kommentarer
Postat av: Felicia

det låter gott, men jag har ju inte alls tid att göra det nu xD haha



PUSS

2010-12-23 @ 19:28:22
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: Eila J

Superbra..typ 40 graders temp skillnad i egypten så skönt :D

Hur har du haft det?

2010-12-24 @ 00:20:14
URL: http://elfj.blogg.se/
Postat av: Kristin!

Hejsan! Först o främst vill jag säga God Jul =)

och tipsa om en tävling jag har ute just nu om en nyårsklänning tävlingens direktlänk har ni här:

http://kriistiinjonsson.blogg.se/2010/december/tavling-nyarsklanning-1.html



Sen vill jag snabbsammanfatta min blogg ifall du har intresse av att läsa nya bloggar, min blogg handlar om min vardag, om min pojkvän elov från elov o beny, och jag berättar närmare hur det är att vara tillsammans med en kändis! och ger nya musik/modetips, anordnar tävlingar och delar ut kläder/smink flera gånger i månaden! Lät min blogg bra? följ den via bloglovin!:)



Gillar du ej reklam får jag ursäkta!

2010-12-24 @ 04:17:12
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/
Postat av: ♥ L A I L A ♥

God jul :) <3 Och en fortsatt trevlig jul :)

2010-12-25 @ 11:11:22
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0